måndag 23 februari 2009

Historien upprepar sig...

När man trodde att allt var lugnt och vi skulle få ett härligt veckoslut i Leksand, så händer det som inte får hända.

Blomman som alltid är en solstråle hon var ordentligt vissen och då menar jag verkligen ORDENTLIGT VISSEN. Jag kände att det här går inte, vi kan inte åka till Leksand utan att kolla upp henne. Så jag ringde Ultuna Djursjukhus och fick omedelbart en tid, tur att vi bor så nära. Blomman var mycket medtagen och blev omedelbart omhändertagen och inlagd, vi skulle inte få hem henne förren i slutet av helgen.

Ja vad var det nu som var problemet, jo det var samma åkomma som Rosa men det kom inte ut av sig själv utan det krävdes en operation. Vi fick hämta henne igår kväll och det var en mycket lycklig fröken Blom som skällde när hon såg oss. Så nu är hon hemma och hon mår utmärkt, hon får äta specialfoder och måste ta det lugnt, ja det är ju inte det enklaste.

Men jag är så glad och tacksam att hon är hemma och att hon lever.

Nu till helgen...

Vi bestämde oss för att ändå åka till Leksand eftersom Blomman skulle bli kvar på djursjukhuset hela helgen.

Vi hade inte fixat några biljetter till Melodifestivalen innan vi åkte men det var inga problem att få tag i biljetter. Vi bestämde att vi skulle gå på ett av genrepen. Så på lördagen kl. 13.30 var det dax att inta Ejendalsarena. Vi hade redan på fredagen stött på BWO när dom skulle och repa på eftermiddagen. Tyvärr så hade inte Alexander Bard tid att skriva autograf till Linnéa men snygga Martin tog sig tid. Så Linnéa var jätte glad!!

Inne i arenan stod P4 och delade ut autografblock till alla barn som gick förbi, så Erik och Linnéa var inställda på att få autografer av EMD, och då ville Linnéa speciellt ha Dannys autograf, Erik ville helst ha snygg Eriks autograf. Men den enda autograf som dom fick var BERT KARLSSONS, ha ha. (Linnéa ville inte ha den) Det var ingen som fick någon av artisternas autografer för dom skulle vila för att sedan repa igen inför deltävlingen på kvällen. Tråkigt för alla barn med fina autografblock. Här är en bild på EMD när dom sitter och väntar på dom lottade rösterna på genrepet. Det var en trevlig eftermiddag vi hade med bra sittplatser och våra favoriter var EMD och BWO.

Men helgens stora behållning var allt annat en melodifestivalen. Jag träffade Maria, som jag inte träffat på ca. 2 år. Hon har haft cancer men är nu tillbaka efter dessa hårda och jobbiga år. Jag blev så himla glad att träffa henne igen. Hoppas att allt går vägen och att hon får leva ett långt och härligt liv för det är denna härliga och underbara Maria värd.

Sen vill jag rikta ett stort tack till Eva och Tomas som hade hand om Bibi och till Nicke och Christel, Freddan och Fille som hade Blossom hos sig när vi var i Leksand.

Och ni som tyckte att ni hörde mig på p4 Premiär i lördags hörde rätt, det var jag. Jag blev intervjuvad om melodifestivalens röstningssystem. Själv hörde jag det inte (tack och lov) eftersom jag då var på genrepet.

Ha en härlig dag och ta hand om Er, var rädd om era hundar och era vänner.

Kram

Christina

1 kommentar:

  1. Vilken otur. Vad skönt att det slutade lyckligt!
    Härligt reportage från Leksand. Det var vell snorkigt av Bard att hoppa över autograf (hade han ridhjälm)..Berts autograf kanske mamma fick av Linnea?
    Snygga kort, häftiga isskulpturer:)

    SvaraRadera