onsdag 4 mars 2009

6 veckor idag!


Tänk att Rosa faktiskt är dräktig. Det märkliga i det hela är ju att hon börja löpa 4 månader för tidigt. Hon löpte senast i september 2008 och skulle löpa i maj 2009, hon har alltid löpt var 8:e månad.

Men eftersom små tjejerna som vi kallar dom löpte i januari så bestämde sig tydligen Rosa för att löpa hon oxå.

Jag var tveksam om hon skulle bli dräktig, dessutom så hade jag bara en dag jag kunde åka till Karlstad. Jobbade dom andra dagarna i veckan. Rosa var på 15 dygnet, sagt och gjort vi tog en tur till Oliver och Veronica. Fick till en parning efter vi hade fikat. Och nu 6 veckor (på dagen) senare är jag helt övertygad, ja jag har i och för sig varit till och från hela tiden eftersom hon visat tydliga tecken hela tiden.
Men lite osäker har jag varit eftersom hon gick tom förra gången hon parades.

/Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar