torsdag 5 mars 2009

Garderobsblommor och Lill-Babs


Har ni funderat på hur garderobsblommor överlever, nej jag vet, det gör man inte dagligen. Men när jag igår flyttade på min garderobsblomma så slogs jag av tanken.

Den har i hela sitt liv boende hos mig stått i ett fönster mot baksidan av huset, den har mycket, mycket sällan fått vatten, ja jag skäms verkligen över vanskötseln, men den verkar verkligen inte bry sig.

Nu har den i alla fall fått flytta ut i hallen, visserligen mörkare men mer chans till omtanke. Den har, kan man säga kommit ut ur garderoben, trots att den stått framme i ljuset hela tiden.

Men hur kan man överleva utan vatten, utan näring och utan omtanke/kärlek. Ja jag skriver kärlek, jag har blommor som jag verkligen älskar, som jag haft i många år och som jag har många kära minnen till. Och ja, jag behandlar dom olika, det måste jag erkänna. Men å andra sidan så är det ju "bara" blommor. Så låt oss alla öppna garderoben och släpp ut blomman, lita inte på att den klarar sig utan omtanke, vatten och näring.


Nu till den fantastiska Barbro "Lill-Babs" Svensson.

Vilken kvinna, verkligen en förebild för alla. Tänk vilka smällar och svek denna kvinna har fått utstå, då menar jag främst i media.

Såg henne hos Malou nu på förmiddagen, denna fantastiska kvinna - jag vill vara som Lill-Babs. En stark kvinna med fötterna på jorden. Inte låtsas att jag är någon annan, bli respekterad för den jag är och respektera andra för vad dom är. Alla har vi våra svagheter, jag har ganska många men jag vet om dom och försöker att bli bättre.

Låt oss alla bli som Lill-Babs.

Sköt om er alla.
Christina

1 kommentar:

  1. Fniss...du och dina blommor ;) Jag tror dock den skulle trivas bättre med hundtapeterna och svart fond ;) Vad tror mannen?
    Jag sitter och storler åt dina tankar kring Barbro...lite lillbabs är du tycker jag..jag vill nog också bli en ...och jag försöker faktiskt också bättrat mig...

    SvaraRadera