fredag 6 mars 2009

God morgon! Äntligen fredag!!

Nu har barnen gått till skolbussen. Linnéa ska ha utflykt idag så hon hade med sig apelsin och riskakor.

Igår var Ammie och jag på Uppsala Läns kennelklubbs årsmöte. Det var snabbt avklarat. Mötet började kl. 19.00 och var avslutat kl. 19.45.
Det var nog det snabbaste årsmöte jag varit på. Jag gratulerar Tina till fortsatt ordförandeskap, en syssla som hon sköter med bravur. Flera spännande saker på gång i UKK, ser fram emot det.

Vill ni följa CRUFTS hemifrån så finns här en länk. http://www.cruftslive.tv/ men jag vet inte om den funkar!?

Nu Eva, nu blommar amaryllisen. Se bilden, den är så fin. Känns så roligt att ha en amaryllis som blommar nästan 3 månader efter jul.

Nu är det dax att sparka igång dagen ordentligt. Ner i tvättstugan, mata fiskarna, plocka ur och i diskmaskinen, damsuga (när man har en tokfällande Saga, så måste det damsugas varje dag), ut med hundarna sen borde jag börja med kökstolarna. Vi får se hur dagen blir.

Sirius i semifinal!!! hur stort är inte det?? Jag har aldrig varit någon större bandyfreak (men jag lever ihop med ett), men det är ju jäkligt roligt när det går så bra för dom.
Det är ju inte bara Sirius som har överraskat den här säsongen. Almtuna hockey har ju också överraskat med sitt kanon spel.
Det är riktigt, riktigt roligt att flera Uppsala lag har spelat så bra den här säsongen. Ja icke att förglömma Uppsala Basket, också ett riktigt bra lag.

Ha en bra dag! Räkna inte bort att jag dyker upp med fler inlägg under dagen.

/Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar