torsdag 8 oktober 2009

Nu kommer allt på en gång...

Sitter och små pratar med Anders medan jag skriver mina simpla inlägg.
Anders är en riktig pärla må jag säga. Han har nyss kokat färdigt äppelmoset och nu håller han och Tompa på med en äppelkaka. Tompa är i och för sig bara med som sällskap, och som belöning så får han ett och annat äggskal. Anders är inte riktigt sams med teskedsmåttet från Ikea. Bråttom som han ofta har så kollar han inte riktigt ordentligt. På kryddmåttet så står det att det är 1/4 tesked, så han har tagit 4 mått för att få ihop till ett. Vad han inte märkte var att nästa mått i familjen är en full tesked, jag upplyste honom om det, ja och han tittar till och ser det. Utbrister sedan, jäklar det såg jag inte.

Bäst att bara iaktta och hålla med medan bagarn är i gång.
Han svor till nyss och kallade sig själv för gubbjävel, han hade glömt att sätta på ugnen.

Jag tänkte att han skulle få baka klart och städa upp efter sig innan jag sätter igång med middagen. Det blir kokt kyckling med ris och currysås, mums...

Vi hörs...

Stina

1 kommentar:

  1. Din Anders är FANTASTISK. Duktig, snygg, rolig...hundvänn, och en riktig kock....håll honom hårt Stina

    SvaraRadera