onsdag 18 november 2009

Friska barn!?

Nu har barnen börjat friskna till, Erik är i skolan men Linnéa får vara hemma idag också.
Annars så är allt sig likt här hemma, hatar vädret men det är jag nog inte ensam om. Men det känns som man kan börja se "ljuset" dom har nämligen lovat sol till helgen!!! Hoppas att det stämmer.
Sen hoppas jag att vi får sol på vår semester i alla fall.

Jag skojade med Erik nu vid frukosten, jag pratade med Saga och sa till Erik att hon vill ha röda elljusstakar i fönstret i år, både Erik och Linnéa tycker att det är så roligt när jag hittar på vad hundarna pratar om. Luna pratar om en rosa julgran, och vi undrade var hon hade sett en sådan? på Rusta reklamen på tv sa hon. Eller är det min perversa dröm om en rosa julgran som jag lägger över på Luna, he he he.

Nej skämt och sido, mitt mål med det hela är att börja dagen med ett skratt, man mår så mycket bättre när man skrattar. Ett gott skratt förlänger livet!!

Idag måste jag kolla ljusslingan till altanen, om den funkar i år också. Ska sen till Rusta och köpa en ljusslinga som jag vill ha på portalen till baksidan.
Vi får se vad som hinns med idag, ska även iväg och jobba.

Ha en härlig dag, trots vädret - se framåt det kan inte bli värre en det är just nu...

"Man behöver inte vara särskilt rolig för att kunna skratta åt sig själv".

Vi hörs....
Stina

2 kommentarer:

  1. Hej håller med att dagen blir roligare om den börjar med skratt. Även mår iaf jag bra om jag kan ge någon en komplimang för nått.Har jag kanske gjort dennes dag bättre. Sen brukar jag säga att man ska lära sig något nytt varje dag. Behöver inte vara så allvarligt men man blir ju aldrig fullärd. Alltid kul med lärdom t.ex en ny ras. Ha nu en bra dag. Om inte solen lyser från himlen så får vi lysa upp dagen för andra //Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa, tack för dina kloka ord. Jag håller helt klart med om att, man mår riktigt bra när man kan ge en komplimang till någon.
    Och som sagt man blir aldrig fullärd, det är det som är glädjen med att lära sig något varje dag. Tänk vad trist livet skulle vara om man tyckte sig kunna och veta allt och aldrig få lära sig något nytt. Förakta aldrig kunskap som du kan få av någon annan, det kan vara guld värt.
    Tänk vad glad jag blir för ett sånt bra inlägg som du Lisa har skrivit. Nu lyser solen för mig. Hoppas att den gör det för dig med.
    Tack!!
    Stina

    SvaraRadera