onsdag 25 november 2009

Ny dag - ny möjligheter?!?!

Ja, nu ska jag väl inte sitta här och vara negativ. Visst är det så att man får en ny chans varje dag eller hur?
Sitter och små tittar ut genom fönstret ännu en grå och trist dag. Men vi har ju något att se fram emot, det närmar sig med storm steg. All tvätt är tvättad och väntar på att jag ska stryka den, hundarna är inte trimmade, vilket var ett mål jag hade. Men det är inte roligt att trimma hundar som konstant är skitiga.
Jag är också glad och tacksam för att ha så fina och kloka vänner - tack för att ni finns och för att ni lyssnar när trycket blir för stort. :-))

Nu över till något helt annat!!

Mina hibiskusar!! Efter att ha tillbringat sommaren ute så gulnade nästan alla blad och föll av när dom kom in. Men nu har det vänt, flera knoppar och massor av nya blad på väg. Så glädjande med blommor som man har haft så länge blommar igen.
Jag har till och med bett om ursäkt för att mina hibiskusar har sett så hemska ut.

Annars så adventspyntet uppe, inte helt men det får vara som det är. Känns som att jag var nr 1 i Bergsbrunna med stakarna i fönstret.

Sen till det tråkiga. Anders mormor som ligger på Hospice mår inte bra, vi var dit i torsdags och hälsade på henne. Det var Elisabethdagen, hon var ganska pigg och väldigt glad över att Linnéa var med. Erik var tyvärr i skolan. Sen har hon inte mått så bra dagarna efter det. Men i söndag så mådde hon lite bättre i alla fall. Anders föräldrar är och besöker henne varje dag. Jag hoppas att inget händer när vi är borta.

Nu ska jag fram med damsugaren och sen kommer min "gamla" hundvän sen 26 år tillbaka på besök. Ska bli roligt med ett snack om ditt och datt.

Ha en bra dag - det ska i alla fall jag ha...

Kram till alla
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar