måndag 9 november 2009

Vaccination

Ja, då var hälften av våran familj vaccinerad mot svininfluensan. Anders var förr förra veckan och jag var i lördags.
Kommunen hade vaccination av sina anställda, men tydligen inte av alla.
Det gick jättefort, jag hade med mig barnen för att jag tänkte att kanske, kanske skulle jag kunna lura av dom lite vaccin till barnen, men det gick inte. Jag vet inte hur många lappar jag såg om att anhöriga inte vaccinerades. Men jag frågade i alla fall om dom inte hade några slattar över till mina barn. Men det blev blankt nej.
Så nu är det bara att invänta att vårdcentralen här får mer vaccin så att vi kan åka dit och få det gjort.
Lite öm i armen är jag, men jag vill inte påstå att det gör ont direkt.
Fick en släng av yrsel igår och kände mig lite febrig, men det är helt borta idag.

Vi hade i alla fall en trevlig farsdag, Anders fick Per Morbergs bok och var väldigt glad och nöjd för den. Så nu kommer det garanterat att bli matlagning från den.
På sen eftermiddagen så var vi ut och åt med Anders föräldrar, en trevlig eftermiddag blev det.

Nu så ska jag skura hallen och köket och få bort det stampade jordgolvet som har etablerat sig där. Jag längtar efter kyla och snö...

Ha en bra dag.............

Stina

1 kommentar:

  1. Ja jag kan lova att man har mer fritid när snön kommit..skurmoppen har fått vintervila:)..finns endel fördelar med snön trots allt:)...Ha de gott nere i södern..

    SvaraRadera