torsdag 10 december 2009

Tillsvidare...

Innan vi åkte på semester så sökte jag "min" tjänst på jobbet.
Fick en chock när jag kom hem och fick reda på att det var 143 sökande till denna tjänst. Dessutom så var det sådana som var LASade också.
Jag måste faktiskt erkänna att jag tappade hoppet fullständigt, även fast jag har varit förberedd på att den inte skulle bli min, så hade jag i alla fall ett litet litet hopp. Men det grusades när jag fick höra hur många sökande det var.

Jag började att ställa in mig mentalt på att börja jaga timmar igen. Det går ju det med men det är så mycket bättre och skönare och veta när man ska arbeta.

Så i tisdags när vi hade handledning så fick jag veta att jag kommer i alla fall att få komma med till intervju Då tändes hoppet igen, att kanske kanske. Jag var ju i alla fall med fortfarande.

På sen eftermiddagen i tisdags så skulle vi äta jultallrik, personalen och dom boende. När jag kom dit så stod 3 av mina brukare och väntade på mig.
En sa - vi har en överraskning till dig!! DU HAR FÅTT JOBBET!!
HERRE GUD!! jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jag blev totalt överraskad och var som i ett lyckorus hela kvällen, VILKEN JULKLAPP!!!!!!!!!

Så nu är jag tillsvidare anställd inom kommunen OCH DET KÄNNS JÄKLIGT SKÖNT!!

Vi hörs....

1 kommentar:

  1. GRATTIS till jobbet. Måste kännas underbart. Då måste även du vara nått Xtra. Lycka till med de blivande valparna.
    GOD JUL//Lisa

    SvaraRadera