måndag 16 mars 2009

Duktig?!

Ja nu har man varit lite duktig igen. Jag var på FRK's årsmöte igår. Det är andra hundklubbs årsmötet för i år. Minns faktiskt inte när jag var på två årsmöten samma år. Det var väl antagligen när man var ung och grön och tyckte att allt var så jäkla kul. Nu är man inte lika road längre, men det känns som man i alla fall bör visa sitt intresse för arbetet i klubben. ALL HEDER ÅT ALLA SOM VIGER SIN FRITID TILL IDEELLT STYRELSEARBETE. Då menar jag både i HS och i sektionerna.

Jag vet att det ibland kan vara ett riktigt skitjobb, (för att uttrycka mig klart) oförstående medlemmar, kanske sektioner där man är oense, kanske är man inte så överens i styrelsen heller om att drar sitt "strå till stacken", mm mm, ja listan kan säkert göras lång.

Jag är i alla fall, full av beundran för er alla som gör detta jobb.

Nu över till någonting helt annat.
Rosa har nu snart bara en vecka kvar till hon valpar, den här gången hoppas jag på en mindre kull, inte så stor som den var förra gången då det var 11 stycket. Men det kommer att visa sig om drygt en vecka hur många det är.

1 kommentar:

  1. Vad lustigt Christina, har precis som du bevistat en del klubbaktiviteter i år. Efter total överdos i föreningsarbetet som GRKs ordf i 4 år, har jag hållit mig undan nu länge. Men helt plötsligt känns det skoj & viktigt igen. Instämmer, en stor eloge till alla hårt arbetande idiella människor i alla föreningar!
    kram Sus

    SvaraRadera