måndag 23 mars 2009

Lugnt i lägret!!

Här är det lugnt, Rosa sköter sina valpar exemplariskt. Mormor Bibi kikar in ibland för att kolla att allt går rätt till.
Vad skönt det är när man har en behaglig valpning, nu har jag peppar, peppar bara haft en valpning under alla år som varit lite besvärlig.
Hönsmamma som jag är så sover jag på soffan, eller sover va väl att ta i det är mer en dvala jag är i. Vaknar för minsta lilla pip, upp och räkna och kolla så att allt är ok. Jag känner mig som jag är i ett bakrus efter valpningen.
Nu ska jag egentligen inte klaga eftersom Rosa valpade på dagen och inte på natten. Men det tar några dygn innan man är på banan igen.
Igår så skulle jag egentligen på konsert med Sven-Ingvars i musikenshus. Men jag kände mig så trött så jag fick avstå. Det var Anders föräldrar som bjudit oss på det. Men min mamma tog min plats och gick med i stället.
Sen när Anders kom hem så gick jag ner och la mig, medan han sov på soffan ett tag. Jag vaknade vid 3-tiden och gick upp och avlöste honom.

Det är så roligt att ha flatvalpar igen. Känns som en evighet sen sist fast det bara var 2 år sedan. Sen är jag så glad för den här kombinationen. Oliver är en jättefin och duktig hane som kommer ur en superkull, nästan alla är champions på ett eller annat sätt. Dom flesta med mkt fina jaktmeriter. Sen måste jag också nämna hans superfina föräldrar. Mamma Flora som jag har beundrat sen jag såg henne första gången, på utställning i Ultuna, som valp, tror att hon blev BIS-valp där. Kolla in kennel Comics hemsida.http://kennelcomics.se/ Pappa Porsche också en superfin hund. Kolla in denna länk, http://www.blacksires.se/
Har ni kollat in Olivers fina resultat lista som hela tiden fylls på. En så duktig matte du är Veronica! Här kommer länken till hemsidan. http://goto.glocalnet.net/veronica1/

Sen har jag några utställningsresultat. Först från Sv-09 Malmö. Det var två hundar från mig anmälda. Det var Steffo som kom 3 ökk, CK och hans syster Linnea som kopierade hans resultat genom att även hon bli 3 ökk, med CK. Grattis till Er båda.
Även Titan har varit på utställning i helgen, men han var till Högbo. Han fick en 1 i jaktklass. Men matte Ammie var mycket nöjd, trots att placeringen uteblev. Härligt att höra.

Nu ska batteriet till kameran laddas så bilder kan knäppas.

Ha en härlig dag!!

Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar