lördag 21 mars 2009

En överraskning!!

Idag har Rosa överraskat oss med att valpa. Hon var beräknad till att valpa onsdagen den 25:e. Men hon tyckte tydligen att dom små skulle komma ut nu.
Så det blev till att stanna hemma från jobbet och ta emot valpar istället.

Vad roligt Ewa W, att du följer bloggen och hemsidan, jag kan nu säga att det blev 4 gossar och 4 flickor. Helt otroligt!! Jag hoppas att allt går vägen. Ni som har läst här tidigare vet att det var så märkligt att hon överhuvudtaget löpte i januari istället för i maj som hon skulle göra. Och att hon sen blev dräktig trots att jag bara hade en ledig dag den veckan, och vi lyckades pricka in det.
Eftersom dom är för tidigt födda så är dom lite små, men alla har mycket liv i sig.
Jag är så glad för dessa små valpar, och för att valpningen gick så lätt.
Jag kommer att försöka att skriva lite då och då om dom små.

Vill också skicka ett tack till Arif som med kort varsel kunde hoppa in och jobba istället för mig.
Tack, tack.

Ha en trevlig kväll!!

/Stina

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till dom små liven, sådan mor sådana valpar, inte kan vi göra som planerat 
    Vi får väl se om Rosa bär med sig dem små denna gång också.

    Väntar med spänning för att träffa dom små, lycka till.
    Kram Ammie

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till dig, Rosa & hennes ungar!! Ja, tänk så det kan bli, valparna kommer när de vill.
    Kommer du på uppfödarmötet på onsdag?
    Ha det bra!
    kram Susanne

    SvaraRadera