lördag 11 april 2009

Påskafton!


Ja nu är långfredagen avklarad, och den kändes faktiskt riktigt lång eftersom jag jobbade och det inte var många brukare hemma.
Jag sov jouren mellan skärtorsdagen och långfredagen, började 15.00 på torsdagen och slutade 15.00 på fredagen. Anders kom och hämtade mig efter jobbet, sen hem och byta om för att kl. 16.00 vara hos Anders föräldrar på den första påskmiddagen.
Idag, vilken härlig dag, jag har varit ute och krattat på baksidan. Linnéa och Erik har hjälpt till, ja Anders kom också ut efter ett tag.
Det som göms i snö.... ja ni vet, det var lätt att kratta ihop och köra iväg. Det ser verkligen lovande ut på baksidan i år, inte så söndersprunget som det var förra våren. Som ni kanske minns så var ju förra vintern bara en lååååång höst. Har väl aldrig haft så skitigt inne efter smutsiga hundar som jag hade då. Men den här vintern har varit perfekt
Snart bär det av till mina föräldrar på påskmiddag, helgens andra påskmiddag. Det ska bli riktigt trevligt.
Erik och Linnéa är ute och hoppar studsmatta en stund sen har Linnéa lovat Erik att spela lite innebandy med honom, fast hon verkligen hatar det.

Nej nu lockar solen, ska ta en kopp kaffe och sätta mig på altanen en stund innan vi ska åka.
Passar på att önska alla som ska till Kista på utställning i morgon lycka till. Själv jobbar jag det långa dagspasset i morgon. 10.00 - 21.00.
Vi hörs...
/Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar