tisdag 14 april 2009

Vardag igen!

Ja nu är vardagen tillbaka efter en lång härlig påskhelg. Jag har jobbat en del men Anders har varit ledig hela tiden.
Lite har det blivit gjort i alla fall. Krattat på både baksida och framsidan, skönt! Men högarna är kvar och dom ska upp idag.
Sen ska jag elda i morgon. Här i Uppsala får vi vår-elda fr.o.m den 15/4 till den 30/4. Men för mig får grannarna gärna elda när dom har behov av det. Det är ju lite vårigt med doften som sprider sig.
Hörde att en av våra grannar i kvarteret tydligen hade skällt på en annan granne för att han eldade. Vet ej vad som blev sagt. Men kanske var det för att han, den andra grannen var lite upprorisk och eldade före den utsatta tiden. ;-)) Det är inte lätt att ha en självutnämnd minipolis i grannskapet. :-O.

Igår så var Anders och jag ute och åkte, eller kanske jag ska säga: vi planerade vår ålderdom. Åkte runt i dom kvarter vi vill flytta till när vi blir ännu äldre. Det var Öfre Slottsgatan, Vasagatan, och naturligtvis Pelle Svanslös kvarter, och flera andra trevliga adresser som fick sig ett besök. Där vill vi bo när vi blir lite äldre, gång avstånd till allt kulturellt man vi göra. Nej skämt och sido så långt i vår framtids planering har vi inte kommit men riktigt roligt hade vi.

Valparna mår utmärkt, ska försöka att fotografera dom idag. Rosa har varit lite envis med att vägra hoppa in till dom, så jag har fått lyfta in henne. Men ur hagen det hoppar hon hur lätt som helst.
Det var så roligt nu på morgonen, jag sa till Rosa att hoppa in men hon vägrade. Istället så hoppar Bibi in, så smidig och försiktig. Erik sa, kolla hon visar Rosa hur man gör.
Hon är så duktig vår fina Bibi.

Nu ska jag ge hundarna mat, sen ska jag vänta på hundmats leveransen som kommer idag. (Eva C om du läser detta så finns det mat att hämta här idag)

Ser just nu på tv4 Uppland, där pratar dom om mördarsniglar som snart är på G. Vi har inga sådana här hos oss men antar att det bara är en tidsfråga innan dom är här.
Min pappa han har invation varje vår och sommar, han går varje dag och kväll och jagar dom små djävlarna. Om pappa inte är hemma så går hans granne dit och mördar sniglarna. Vilket elände att få in dessa vidriga mördare i trädgården, sniglarna alltså inte pappa och grannen.

Ha en bra dag.
/Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar