lördag 13 juni 2009

Sällskapsdam!?!?

Nej, det var ett rent nöje.

Vad trevligt vi hade idag Tina och jag. Vi var till Avesta på hundutställning. Tina skulle visa sin Lennart för sista gången i juniorklass, i morgon blir han unghund. Hur det gick? han fick en hedrande andra placering.
Även Titan var på plats, och även han med en hedrande andra placering med CK.

Trots regnet eller ska jag säga tack vare regnet så minglade Tina och jag runt i flera tält och pratade och hade trevligt.
Träffade gamla och nya vänner, hejade även på folk som man inte riktigt var säker på vilka de var, men vad gör väl det, en hälsning kan man alltid kosta på sig.
Träffade två familjer som jag alltid försöker att prata några ord med när jag träffar dom, dom är så oerhört trevliga och vänliga. Tina och jag blev så glada och tacksamma när vi blev bjudna på varsin kopp kaffe av dom. (eftersom vi på varsitt håll i arla morgonstund bara hade druckit en kopp mickrat kaffe.) TACK!! det smakade verkligen gott i regnet och kylan.

Sen kom vår vän Patric på besök vid Ammie och Johans tält. Och då fick man i vanlig ordning sig ett gott skratt, kände att det började verka så smått i käkarna efter alla skratt man får i Patrics sällskap.
Och döm om min förvåning när jag får höra att skåne Jens är i Avesta, så då blev det ett besök vid springer ringen också.
Innan vi gick till bilen så måste vi naturligtvis hinna med den obligatoriska shoppingen, så det blev en stor, stor vetbed som jag har ställde in i garaget när jag kom hem, så inte Anders skulle se den :-O. Nej skämt och sido, han tycker att jag köper på tok för mycket vetbedar till hundarna och det är inte för att han inte tycker att dom ska ligga skönt utan för att vår härliga Luna alltid slaktar dom så fort hon får tillfälle.

Jag köpte en jättefin chockrosa biabed i Österbybruk för några veckor sedan, och den är nu dödligt skadad. Så tråkigt och trist med sabotörer.

Vi hörs...
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar