onsdag 29 juli 2009

Till salu!!


Lovande flatvalp tillsalu!!
Ja, idag låg Flora Lora Lee högst upp på minus listan. Hon tycker ju själv att hon måste leva upp till sitt namn (W Rose Garden) men det tycker inte jag är nödvändigt.
Före mordförsöket!!
Efter mordförsöket!

Idag gjorde hon ett mord försök på min nya fina pelargon, en sort som heter Vanilla.
Jag måste erkänna att jag fällde en liten tår över den döende pelargonen när jag upptäckte vad som hänt.
Ett surt mumlande hördes från Flora - för mycket pelargoner i min rosenträdgård. Fast jag har visat henne runt i trädgården och talat om att det finns mer rossorter här än pelargonsorter.
Ringde Anders och sa -nu måste du åka till Landqvist och köpa en ny Vanilla. Jag talar inte om vad Anders sa då, men som ni förstår så var det inga glada tillrop precis. Som tur var så hade dom kvar den sorten, och dessutom var det en moderplanta. Så nu är det bara att börja om på ny kula.

Så nu är det bara att gå ut och plantera om den nya och se om det möjligtvis går att rädda den blom- och bladlösa nästan döende blomman.
Ha en bra dag...
Jag återkommer med ett reportage från allsången....
/Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar