lördag 8 augusti 2009

Tränar...

Jag tränar på att säga NEJ!!
Jag har så jäkla svårt att säga NEJ, en gång i tiden så hade min kära vän Jens NEJ-TRÄNING med mig. Det slutade med att jag sa NEJ till allt, tyckte han.
Men nu är det nog dax igen.
Jag fixar och grejar och hjälper till och lär, sprider den kunskap jag lärt mig under alla år, men när jag frågar mig själv - skulle dom där människorna göra samma sak för mig, så blir nog svaret NEJ. Om jag bara ville så skulle jag kunna räkna upp hur många gånger det hänt.
Rätt som det är så är man bara dissad! Men inget ont som inte har något gott med sig - man lär sig vem ens riktiga vänner är.

Men sen finns dom människorna som lika mig har samma spontana sätt att vilja väl mm. Sänder en tacksamhetens tanke till Er, jag tror ni vet vilka Ni är.

Så nu börjar intensivträningen i att säga NEJ, men på ett fint sätt.

Ha det bra - det har jag!

/Stina

1 kommentar:

  1. Det är en konst att säga nej. Man får lätt för sig att man är så otrevlig så ingen människa någonsin vill prata med en igen bara för man sagt nej. Det är väl för att man alltid bara sagt ja som det känns så dramatiskt att säga nej. Det finns ju en del omskrivningar istället för ett nej (om man tycker det är jobbigt att vara så rakt på sak)t ex, Jag har inte möjlighet att hjälpa dig då, Just nu har jag så mycket inbokat att jag inte kommer hinna med det tyvärr osv. Men det är knepigt, absolut!

    SvaraRadera