tisdag 29 september 2009

Förkylningstider!!

Här hemma är det förkylt, men det är bara jag som är drabbad. Visst nyser och snorar dom andra lite. Men ingen av dom har blivit lika sjuk som jag. Men jag kämpar på, tänkte först att jag skulle bara ignorera det hela, så Linnéa och jag åkte på stan i fredags och skulle inhandla vinterstövlar. Vi lyckades till och med att hitta ett par till mig. Linnéas storlek var slut så dom fick beställas från en annan skoaffär. Vi kämpade på, det bara snurrade i huvudet på mig. Vi letade även efter en snygg vinterjacka till henne, men även där så var storleken slut. Så det får vi fortsätta med.
Sen på lördagen så skjutsade Anders, mig och barnen till Ikea. Där skulle det inhandlas en köksö som vi har tittat på ett tag och nu var det dax att göra slag i saken. Ön köptes och två stolar till den. Men när vi kom hem så hade jag köpt för höga stolar. Men att skruva i sär och sedan åka tillbaka med dom kom inte på tal, jag orkade inte åka till Ikea en gång till, så vi fick såga av benen lite och det blev ganska bra, men vi får nog ta några centimeter till så småningom.

Igår var jag och hämtade Linnéas stövlar på stan, sen var vi och tittade på mobiltelefon till Erik.
Jag känner att jag inte riktigt har lyssnat på min kropp, för idag känner jag mig inte bättre än i går, dax att ta det lite lugnt. Känner mig riktigt låg. Jag fick för första gången ringa och sjukanmäla mig till jobbet. Tack och lov så var det "bara" en mötestur.
Nu ska jag bara tänka på att bli frisk, ta det lite lugnt och vila mig i form.

Ha en härlig höstdag, jag kommer att njuta av den från insidan, efter att hundarna fått sig en liten tur idag.

"Nu ska jag väl slippa att snora, sa kärringen och skar av sig näsan"

Lev väl... /Stina



1 kommentar:

  1. NEEEJ inte skära av näsan. Kommer och provsitter stolarna sen då..och vill ju gärna ha nybryggt kaffe av Kungen

    SvaraRadera