onsdag 16 september 2009

Nu har jag insett...

att faktiskt hösten är här, jag har förträngt och förträngt dess antågande. Men nu har löven på vår stora björk börjat gulna. Det är förknippat med vemod för mig, inte för att jag inte älskar hösten för det gör jag verkligen. Finns det nått härligare en fina höstdagar, med solsken och hög och klar luft. Men det är precis i brytningen när bladen börjar bli gula och jag måste inse att hösten är på väg som det känns vemodigt.

Jag har suttit vid köksbordet och väntat på hundmatsleveransen. Nu är den här, men tyvärr så har dom gjort säckarna mindre nu, 12 kg. När jag började köpa denna mat så fanns det 20 kg säckar, perfekt. Men så tog dom bort dom, och då återstod bara 14 kg säckar. Och nu är dom som sagt nere på 12 kg. Pratade med orderavdelningen i går och då berättade dom att anledningen var att det var så många säckar som gick sönder i leverans, där för måste dom ändra på vikten. Men jag tror att det bara är en smyghöjning som är på gång.
Dom har även ändrat receptet på hundmaten så det ska bli intressant och se om man märker någon skillnad. Nog om detta, nu finns det i alla fall mat och godis hemma till hundarna.

Ha en bra dag.
Jag ska på kurs idag, ska blir riktigt roligt.

/Stina

1 kommentar:

  1. Har också noterat att det blivit 12 kg istället för 15 som jag köpt i sex år nu. De hade visserligen sänkt priset med nästan 100 kr men å andra sidan kostar en säck med tre kilo nästan 300 kronor, så det blir ändå en rejäl smyghöjning!!

    SvaraRadera