torsdag 10 december 2009

Det blir aldrig som man har tänkt sig...

Jag som hade planerat så bra, Blomman skulle löpa i slutet på januari, hade jag räknat ut.
Men icke!!
Hon bestämde sig naturligtvis för att börja löpa dagen efter vi hade lämnat henne hos Vincent.
Så det var bara att ringa hanhundsägarna och berätta att nu är det på gång.

Vincent och jag var iväg till Borlänge i går eftermiddag och parade Blomman. Lite orolig var jag över hur Blomman skulle sköta sig, det är ju första gången för henne. Men det gick jätte bra, vi fick till en riktigt lyckad parning. Det här är verkligen en kull som jag ser framemot väldigt mycket. Colin är en fantastisk hane på alla sätt och vis. Han har lämnat fina, friska och supertrevliga avkommor. Så det ska bli väldigt spännande och roligt.

Det här betyder ju att valparna kommer tidigare en beräknat, för en kan vi ju inte styra över naturen och det är väl bra.

Vi hörs...

Dimmiga hälsningar från Uppsala
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar