tisdag 15 december 2009

Stora Sthlm...

Ja, nu är Stora Sthlms utställningen över. Det är en tradition att åka dit, minns faktiskt inte när jag missade den senast. Det måste vara massor av år sedan.
BIR och BIM gick inte helt oväntat till Diezel och Carmen, två utmärkta rasrepresentanter. Att sedan Diezel vann gruppen och sedan blev BIS-2 var verkligen inte illa.
Men för mig var behållningen att träffa Steffo och Dorte. Steffo var inte helt i full päls och skulle behöva lite mer hull. Men har man flera löptikar hemma så är det förståligt att det blir så. Det var så kul när Dorte kom fram med Steffo till mig, han känner verkligen igen mig, han blev så glad.
Steffo
Såg några fina hundar som jag blev glad att se. En mycket lovande juniorhane som tyvärr fick en orättvis 2:a, fattar faktiskt inte hur hon tänkte då. Jättefin är han, ska bli riktigt roligt att följa honom i framtiden.
Det delades ut en hel del 2:or i både han och tik ringen.

Tog en liten shoppingtur mellan några klasser, när jag kom tillbaka till ringen så har tikdomaren parkerat sig på min stol. Ja va fasiken gör man, det var några som hade mycket roligt åt att jag inte vågade gå fram och be honom flytta på sig :-))) vi skrattade ordentligt åt det. Tillslut så reser han på sig, men då lägger han sin rock på stolen, som att paxa den!! Men då går jag fram och tar stolen och ger rocken till kvinnan som satt brevid, antar att det kanske var hans fru.

Annars så var det som vanligt en trevlig tillställning, var för en gång skull kvar till finalen. Förutom att Blossoms pappa Diezel blev BIS-2 så var freestyle uppvisningen dagens stora behållning. Så fantastiska dom var, jag satt med tårar i ögonen och var ordentligt rörd av deras skicklighet att dansa och göra fantastiska uppvisningar med sina hundar. EN STOR ELOGE TILL DOM.
Nu till dagens stora lycka både för hundar och ägare, äntligen har det blivit lite kallt och det har kommit massor av snö i natt. Nu ska golven skuras, nu vill jag ha minusgrader enda fram till våren.

Ha en bra dag i snön...

Kram
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar