onsdag 13 januari 2010

13 januari

Hej alla vänner!
Nu börjar man faktiskt att ledsna på kylan. Det skulle räcka bra med ca. -5 tycker jag.
Jag har inte haft den minsta inspiration att skriva just nu. Fast jag kan ligga på kvällarna och tänka att - det där skulle jag skriva om.
Men sen när man sätter sig vid datorn så finns inte lusten där.

Jag vill alla fall berätta att jag tror med största sannolikhet att frk Blom är dräktig. Jag var lite snabb med att känna på henne, och då kände jag inga fosterblåsor. Pratade senare med en väninna som sa att jag skulle avvakta. Och gissa om jag blev glatt överraskad när jag kunde känna fosterblåsor.
Jag blir som ett barn på julafton när jag känner att det faktiskt är något där.
För att känna något på enklaste vis så lägger man ner tiken på sidan. Sen så lägger man en hand under henne och en på henne. Sen känner man försiktig om det är några fosterblåsor. När tiken har gått ca 4 veckor så känns blåsorna som kokta ägg utan skal.
Sen syns det givetvis på juverna också.

Ser fram emot denna kull. Ska bli så spännande!

Vi hörs en annan dag...

Stina

2 kommentarer:

  1. Hej ,vad kul om det är små valpar på gång. 4,3 grader och jag tycker det börjar bli hopp om livet igen. Har varit liiite väl kallt. Men det är vackert med rimfrost på träden, glada lyckliga hundar som springer i snön. Vilken bra motion det blir för dem och så håller de värmen.Ha en bra helg//Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt med valpar, här var det länge sen nu! Men förhoppningsvis löper dom snart.

    SvaraRadera