tisdag 5 januari 2010

Nu jäklar...

är det kallt.
Temperaturen är nere på -20,3.
Våran termometer som är ute brukar inte visa rätt, den ligger mot väggen och visar alltid varmare än vad det är. Men det är så kallt att det smäller i altanen, jag har tittat ut flera ggr för att se om det är någon där men det är köldknäpparna i trät som gör det.

Anders och Erik har varit på hockey i kväll, en sorglig förlust för Leksand men en glädjande vinst för Almtuna. Sitter just nu med ryggen mot tv:n i köket, men hör att det går mycket bra för småkronorna i matchen om brons.

Annars så är det lugnt på alla fronter här, hundarna mår bra, barnen och Anders mår bra och även jag mår bra trots en jädrans envis förkylning som inte vill ge med sig.
Ibland när jag ska svara i telefonen då får jag knappt fram ett ljud på grund av att jag är så hes.

Just nu skiljer det 42 grader mellan inne och ute. Inne +22 och ute -20, usch det är inte klokt och inte roligt heller med denna kyla.

Hade tänkt anmäla till utställningen i V-ås men jag jobbar den helgen så det blir inget. Flora Lora Lee är riktigt fin, hade tänkt att hon skulle få debutera i juniorklass där men det får nu bli någon annanstans.
Dessutom så känns inte ett ridhus (antar att det är i ett ridhus) som något man längtar efter i att vara i just nu. Men kylan kanske har lagt sig till dess. Lycka till alla ni som ska dit.

Nu ska jag stänga av datorn och bege mig ner till sängen och en god bok.

Lev väl

Stina

6 kommentarer:

  1. Om du jobbar då så får du ta och planera en annan utställning. Simon höll på Leks..(usch jag kan inte skriva namnet...)som jag sa att Erik tyckte, själv så känns det fint att Almtuna vann :)
    Kommer ni och tittar på Simon på Läkerolarena på lördag?

    SvaraRadera
  2. Vi funderar, antar att vi kommer att fundera tills biljetterna är slut. Var ska ni sitta?

    SvaraRadera
  3. Fast det känns inte riktigt bra att gå på en Brynäs match och dessutom mot Färjestad. Jag kan ju inte ens heja på motståndarna...

    SvaraRadera
  4. Ok..vi sitter på familjeläktarn. A och Sim håller vell till nere vid rinkside..
    Kanske filmar det åt dig då...

    SvaraRadera
  5. Fast din man skulle säkert uppskatta en Brynäs match...

    SvaraRadera
  6. dax för uppis polarn

    SvaraRadera