lördag 2 januari 2010

"Skål för ett nytt år och en ny chans för oss att få det rätt".

"Alla män kan få sista ordet över en kvinna, förutsatt att han säger ja"



Nej nu har jag suttit uppe allt för länge. Tittade på Sound of Music som jag hade spelat in, jag blir så jäkla berörd varje gång jag tittar på den filmen, tårarna bara sprutar. Jag vet ju hur det slutar men, ja ni vet hur det är.
Jag blir lika förälska i Christopher Plummer varje gång jag ser denna - guds gåva till kvinnorna.
Oj nu tog jag verkligen i. Men jag är grymt förälskad i honom i den rollen.
Han är en fantastiskt snygg man, gillar att titta på honom.
Här står han med visselpipan i handen.

Antar att Ni tycker att nu är det nog dax för henne att gå och lägga sig, och vet ni vad - det ska jag göra nu.

Jag jobbar denna helg, så det är snart dax att gå upp igen.

Men bara en stilla reflektion.

Det var så skönt att kolla in hundarna som inte alls reagerade fast det bombades här på nyårsafton. Flora var den enda som inte hade upplevt en nyårsafton tidigare, så jag visste ju inte hur hon skulle reagera. Men antar att dom andra hundarnas beteende avspeglar sig på henne, för hon var inte ett dugg orolig eller berörd av oljudet. Det får jag vara glad och tacksam över.

Så till alla er som tittar in och läser.
En god fortsättning på det nya året, nya utmaningar står och väntar bakom knuten...

God Natt och Sov Gott, förresten Ni sover nog redan...
Stina

1 kommentar:

  1. Ville bara önska dig och dina god fortsättning!! Kram fråne ett extremt snöigt Värmland
    Susanne m familj och hundar

    SvaraRadera