tisdag 31 mars 2009

Passar på..

Att skriva lite innan Linnéa kommer med skolbussen.

Har tänkt mycket på det här med att ha fördelen att ha nära anhöriga omkring sig.

Tänker också på stackars äldre människor som bor på olika typer av boenden. Dom som inte har några anhöriga eller ännu värre dom som har anhöriga som inte kommer och hälsar på eller ringer eller på annat sätt visar att dom bryr sig. Visst är det trist.
Men det som också är fruktansvärt tråkigt är när unga vuxna, funktionshindrade som har föräldrar på nära håll inte verkar bryr sig om dom. Det är så oerhört hemskt. Inte nog med att dom har ett funktionshinder, exempelvis en utvecklingstörning dom har dessutom föräldrar som inte kan förstå begränsningarna dom har genom sitt funktionshinder.
Nu vill jag i alla fall tro att i dom allra flesta fall så finns det föräldrar eller andra anhöriga som stöttar och ser till att dom får leva ett bra liv och dessutom får utvecklas.

Nog om detta. Nu byter jag ämne.

Imorgon så ska Linnéa ha kulturkvart i skolan. Hon har hoppat mellan flera ämnen men har nu landat i det första ämnet hon hade tänkt sig.
Det kommer handla om TITANIC, och då kommer hon att prata om både verkligheten och om filmen, som hon förövrigt tittar på nästan varje dag.
Tänk om jag kunde vara en liten fluga på väggen under Linnéas kulturkvart, skulle så gärna vilja höra hennes ord om det hela.
Hon har med sig fakta om fartyget, bilder men även filmen tar hon med sig.

Nu kommer hon hem, så det är bäst att jag slutar skriva.

Vi hörs...

Vill bara berätta att valparna mår bra!!

/Stina

3 kommentarer:

  1. Jag hade också gärna varit fluga- är säker på att Linnea var jätteduktig! Vilket stort ämne att prata om- och spännande!
    K,,,som gärna vill komma och bese de små underverken framöver

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig när det gäller dom äldre! Man kan vara glad att man har barn och förshoppningsvis ska väl nån av dom ta hand om mig när jag blir gammal.

    SvaraRadera
  3. Alltid skoj & inspirerande att kika in här! Vad roligt med kulturdag för Linnea, kan riktigt se hur hon framför allt om Titanic!
    Har varit på många med mina gossar, alltid lika skoj.
    Du jag instämmer, det är en tuff värd vi lever i, som gammal, sjuk eller liknande så står man & faller mkt med sina anhöriga.
    Det är väl därför barnafödandet går upp i Sverige, 10 barn = trygghet & försörjning på äldre dagar ;-)
    Högst ovetenskaplig analys från Almunge!
    Kram Sus

    SvaraRadera